رابطه معدل با حجاب!

 

عضو مجلس خبرگان رهبري روز سه‌شنبه در كنگره سراسري علمي فاطمه‌شناسي در كرمان گفت: حجاب موجب استحكام خانواده است.

آيت‌الله ابوالقاسم خزعلي، عضو مجلس خبرگان رهبري با تقدير از برگزاركنندگان و دست‌اندركاران اين گنگره افزود: عصمت حضرت فاطمه زهرا(س) از قدرت درك ما خارج است.

وي با طرح اين پرسش كه حجاب چيست و آيا آن گونه كه غربي‌ها مي‌گويند موجب فلج‌كردن نيمي از جامعه و حبس زنان در چادر سياه است، پاسخ داد: حجاب موجب عزت و عظمت زن و استحكام بيشتر كانون خانواده است.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با تاكيد بر اين كه بنياد خانواده و فرزندان با حجاب مادر مستحكم مي‌شود، گفت: حجاب مادر آن‌قدر ارزشمند است كه انسان‌هاي عالي‌قدر در دامان اين مادران پرورش مي‌يابند.

آيت‌الله خزعلي از امام راحل(ره)، آيت‌الله بهشتي و آيت‌الله مطهري به عنوان نمونه‌اي از فرزنداني كه در دامان مادران پاك و محجبه پرورش يافته‌اند، ياد كرد.

وي با تاكيد بر اين كه اگر بخواهيم مردم در جامعه درست كار كنند بايد حجاب رعايت شود، گفت: در غير اين صورت، بخشي از نيم ديگر جامعه هم از كار مي‌افتد. (یعنی قبول دارد که الان به خاطر حجاب، نیمی از جمعیت از کار افتاده اند! )

عضو مجلس خبرگان رهبري، مدرسه و دانشگاه را جامعه دوم پس از خانواده توصيف كرد و گفت: حفظ شئون اسلامي و رعايت حجاب در اين مكان‌ها به ويژه دانشگاه موجب بالارفتن سطح علمي و معدل بالاي دانشجويان مي‌شود.

وي بهترين كار زن را "همسرداري خوب" عنوان و بيان كرد: حفظ عصمت و عفت زن باعث استحكام بنيان خانواده‌ مي‌شود

پس طبق کشف جدید جناب خزعلی
اگر همه زنان شوهر کنند و در خانه بنشینند و به همسرداری بپردازند معدل همه پسران ۲۰ خواهد شد و آن نیم دیگر جامعه با دیدن زنان فلج نخواهند شد

چادر سر کنید خیال ما را راحت کنید!

رادان تقریبا با خاک یکسان شد! ببینید آش چقدر شور بوده که صدای خودی ها هم  در آمده!

 محمدتقي رهبر نماينده اصفهان و از اعضاي کميسيون فرهنگي مجلس : «بهتر بود در مورد مصاديق تبرج با روحانيون مشورت مي شد و حداقل پيش از اعلام رسمي آن نظر علما را جويا مي شدند.» به گفته رهبر، تبرج به معناي خودنمايي است و پوشيدن چکمه زننده نبوده و حکم خودنمايي هم ندارد. محمدرضا ميرتاج الديني از روحانيون اصولگراي مجلس هم اين نکته را به مسوولان نيروي انتظامي يادآوري کرد که اين «علما» هستند که بايد مصاديق تبرج را بگويند؛ «نيروي انتظامي تنها اجراکننده است و شوراي فرهنگ عمومي و کميسيون فرهنگي مجلس است که بايد مشخص کند مصاديق تبرج در پوشش زنان چه بوده است.»
اين روحاني عضو کميسيون فرهنگي مجلس با ابراز تاسف از اينکه نيروي انتظامي خودش تصميم گرفته، قانون تدوين مي کند و بعد اجرا مي کند، از مسوولان نيروي انتظامي خواست که به حيطه قانونگذاري وارد نشوند و رسالتشان که تامين امنيت عمومي است را اجرايي کنند؛ «اظهارات اخير سردار رادان جزء وظايف نيروي انتظامي نبوده و دستگاه هاي فرهنگي بايد در اين باره تصميم بگيرند.»
سيدهادي طباطبايي نماينده روحاني ايذه هم با بيان اينکه نحوه برخورد نيروي انتظامي در طرح امنيت اجتماعي با خانم ها با شرع اسلام منافات دارد، به جنبه احساساتي اين رفتارها اشاره و اين پرسش را مطرح کرد؛ «در شرايطي که هم در رساله ها و هم فتواهاي فقهي مجتهدين مساله حجاب و پوشش زن کاملاً مشخص است، چرا بايد مسوولان نيروي انتظامي برخلاف فتواها و تفسيرهاي فقهي، حکم کرده و در سطح جامعه به اجرا مي گذارند.» اين روحاني مجلس تاکيد کرد که پوشيدن پوتين يا انواع حجاب زمستاني هيچ گاه در اسلام مصداق تبرج نبوده و هرکسي نبايد به خود اجازه دهد که از لغات ديني و اسلامي براي يک ديدگاه غيراسلامي استفاده کند؛ «هيچ مسوولي حق ندارد دين را با احساسات گره بزند و به خودش اجازه بدهد خارج دين و به جاي روحانيون و علما فتوا دهد و اجرا کند.» طباطبايي در حالي که نسبت به عواقب اين نوع برخوردها با زنان هشدار مي داد، عنوان کرد؛ «اين رفتارها اسلام را لکه دار مي کند و در حالي که اسلام تمام اين موارد را به عرف اجتماع محول کرده، بهتر است مسوولان نيروي انتظامي خارج از دين، دست و پا دراز نکنند تا دردسرساز نشود.»البته حسيني نماينده روحاني برخوار و ميمه هم که از اعضاي کميسيون فرهنگي است با کنايه و خنده که هنوز اين نوع چکمه ها را نديده، دغدغه اصلي را قرار دادن سربازها براي تعيين رابطه چکمه و تبرج عنوان کرد؛ «اين نظر نيروي انتظامي صحيح نيست چون اين سوال مطرح است که چرا نيروي انتظامي جاي علما و حتي نهادهاي فرهنگي مانند شوراي فرهنگ عمومي را گرفته است.» در حالي که حسيني ابراز اميدواري کرد که مسوولان اين نيرو خودسرانه وارد عمل نشوند از اين دغدغه صحبت کرد که «صلاح نيست يک سرباز سر چهارراه بخواهد با سليقه خودش در مورد چنين موضوع هاي مهمي تصميم گرفته و با بانوان برخورد نامناسب داشته باشد.»

فقط این وسط یکی باید جلوی این دو تا غضنفر، شایق و آلیا، را بگیرد! آقایان آخوندها گفتند چکمه اشکالی ندارد و تبرج نیست آن وقت این خانم نماینده گفته چادر بپوشید خیال ما و خودتان را راحت کنید!

 

 عشرت شايق و فاطمه آليا از اعضاي فراکسيون زنان مجلس نظر متفاوتي داشته و معتقد بودند که پوشيدن چکمه مورد نظر نيروي انتظامي مي تواند مصداق خودنمايي باشد و بايد با آن برخورد شود. عشرت شايق نماينده تبريز در پاسخ به اين سوال که آيا سرباز اين توانايي را دارد که با نگاه کردن به يک چکمه و شلوار تشخيص بدهد که مصداق تبرج است يا نه، معترض شد که دليلي ندارد که بخواهد نسبت به اظهارات مسوولان نيروي انتظامي موضع گيري کند. وي با اعتراض به رسانه ها براي طرح اين پرسش ها از نمايندگان مجلس گفت؛ «شما نگران تعداد قليلي زن (400 نفر) هستيد که چکمه مي پوشند اما من نگران مادرهايي هستم که گوشت ندارند سر سفره هايشان ببرند يا تن پوش فرزندانشان را ندارند.» وي سپس با موضع گيري نسبتاً تند نسبت به رسانه ها با طرح برخي اتهامات عنوان کرد؛ «من برايتان متاسفم که دغدغه شما چکمه چند خانم مرفه است. به اندازه کافي در مجلس جبهه داريم، شما لازم نيست به اختلاف ها دامن بزنيد. اصلاً مگر رسانه ها وکيل مدافع خانم ها هستند؟»البته شايق در نهايت به دفاع از مسوولان نيروي انتظامي پرداخت و گفت؛ «نه سردار رادان هرکسي است و نه طرح امنيت اجتماعي، هر کاري است. اما نمايندگان هم مسوول عملکرد نيروي انتظامي نيستند.» فاطمه آليا رئيس فراکسيون زنان هم به خانم ها پيشنهاد کرد که با پوشيدن يک لباس گشاد مانند چادر يا مانتو اين مشکل را حل کنند تا بتوانند زير آن چکمه راحتي با شلوار کوتاه بپوشند.

 

اعتماد ملی هم نوشته:

نماینده مجلس:دست خود آويزان است و شانه خود برجسته است، پا خود دراز است و اينها تبرج نيست، تبرج يعني چيزي كه مهيج باشد كه دو عضو در بدن بيشتر به اين شكل مطرح نمي‌شود كه گفتن و بيان آن شرم‌آور است
آنچه كه مهم است رعايت امنيت ديني است به اين معنا كه روح جوانان متشنج نشود. آيا اينكه كفش بالا‌ يا پايين باشد اسلا‌م را لكه‌دار مي‌كند؟

پلیسهایی که دنبال خانمها افتاده بودند!

سهيلا‌ جلودارزاده اين موضع را داراي كاربرد انتخاباتي مي‌داند و مي‌گويد: اينها توهين به كرامت انساني زن است و پوشيدن چكمه و مسائلي از اين دست، مسائل اساسي ما نيست.اين نماينده مجلس كه خود شاهد يكي از صحنه‌هاي برخورد در ميدان امام خميني بوده است، مي‌گويد: در اين صحنه خانم‌هايي كه بچه هم به همراه داشتند و ظاهرشان هم به نظر تفاوتي با ديگر خانم‌ها نداشت، ماشين نيروي انتظامي دنبال اينها افتاده بود و چون خانمي نبود كه اينها را دستگير كند، آنان را از خيابان عبور مي‌دادند و صحنه زشتي بود، حتي وقتي من پياده شدم و خواستم موضوع را خاتمه دهم به من هم اهانت كردند

شایق:مشکل ما این است که دخترهای ۳۵ ساله ما ازدواج نکرده اند!
مشكلا‌ت زنان ايران خيلي بيش از اين است؛ در بحث ازدواج، در بحث تحصيل، در بحث اشتغال. دختر‌خانم‌هاي 35 ساله ما هنوز ازدواج نكرده‌اند. پنجشنبه روز ملي ازدواج است، توقع ما اين است كه شما به عنوان خبرنگار بياييد و ببينيد چرا ازدواج جوانان به تاخير مي‌افتد و از مسوولا‌ن بپرسيد كه براي ازدواج جوانان چه كرده‌ايد، ما ريشه‌ها را رها كرده‌ايم

 

این یکی غضنفر را داشته باشید.آقای اصلاح طلب از محافظه کارها و متحجرین هم محافظه کارانه تر حرف زده!

خاتمی با انتقاد از طرح امنیت اجتماعی، تصریح كرد: به نظر من هر كاری كه به امنیت اجتماعی بینجامد خوب است اما باید سعی كنیم به نام امنیت اجتماعی، امنیت اجتماعی از بین نرود. به نظر من برخی از برخوردها، برخوردهای نامناسبی است كه اهانت ( در حد کشتمان) به مردان و زنان جامعه اسلامی محسوب می‌شود. البته امیدوارم با حسن نیتی كه دست‌اندركاران طرح امنیت اجتماعی دارند، تلاش‌های مناسبی را انجام دهند تا برخورد نامناسبی با زنان و مردان ایرانی انجام نشود

 

همه اختراع دارند ما هم اختراع داریم!

چند ماه پیش  اعلام کردند که از کسانی که لباسهایی  مطابق میل جمهوری اسلامی طراحی کنند به عنوان مخترع و مکتشف حمایت و تقدیر به عمل می آید.آن موقع همه به این طرز فکر احمقانه خندیدیم ولی الان با این محدودیتهای پی در پی که برادران عفافبان دارند هر روز علم می کنند و یکی یکی دارند لباسهای متبرج( مایه تبرج) و متحرک(مایه تحرک و تحریک) را کشف و منهدم می کنند واقعا دارم به این نتیجه می رسم که به زودی همه ما صبح که سر کمد لباسهایمان می رویم متوجه می شویم دیگر هیچ کدام از لباسهایمان با معیارهای نظام  همخوانی ندارد و آنجاست که دست به دامان مخترعین و مکتشفین خواهیم شد که بالاخره یک چیزی اختراع کنند که بشود پوشید و سالم به خانه بازگشت!

تبرج نمایی

دیگر کار از تاسف خوردن به حال و وضع خود برای جوانانی مثل من گذشته است...باید فکر دیگری کرد...

صدا و سیمای دولتی عامل برهم زننده  امنيت ملي

تبرج زن در جاهليت


مقابله با زیبایی و سلیقه های شهروندان

افکار طالبانی سرادار رادان

زنان چادری، آماج نفرت و خشم مردم

مسابقه عفاف نویسی

این برادرای محترم جشنواره حجاب و عفاف احساس کرده اند من مستعد هدایت شدن هستم و  از من دعوت کردند از دبیرخانه شان دیدن کنم. هرچند روم نمی شود با این گیرهایی که بهشان دادم بروم دفترشان.ممکن است وسط صحبت جدی یک دفعه یاد صحبت آقای شمقدری و شخصیت زنان ظریف بیافتم و ... خلاصه بد بشود.
اینها به شدت ادعا دارند که می خواهند کار فرهنگی کنند و انسانهای معاند و مخالف را با شیوه های فرهنگی به راه عفاف بیاورند. می گویند ظرف یک ماه هزاران اثر به دستشان رسیده در باره حجاب و عفاف.
 حالا من برای اینکه نشان بدهم معاند نیستم و در ضمن بهشان فرصت بدهم آنها هم ثابت کنند دموکرات هستند و از روبرویی با مخالفین حجاب اجباری ابایی ندارندتصمیم گرفتم در مسابقه وبلاگهایی که درباره عفاف نوشته اند شرکت کنم( ساده ام نه؟).  شرایطش این است:

مقررات ويژه بخش اصلي جشنواره رسانه‌هاي ديجيتال نور:

1- همه وبلاگ‌ها و وب‌سايت‌هاي حقيقي و حقوقي كه از آغاز فعاليت خود يك پست با موضوع عفاف و حجاب داشته باشند، مجاز به شركت در جشنواره هستند.
2- زبان اصلي وبلاگ‌ها و وب‌سايت‌هاي شركت كننده الزاماً بايد فارسي باشد.

 

پیشنهاد می کنم شما هم اگر پستی درباره حجاب و عفاف نوشته اید در این مسابقه ثبت نام کنید. ضرر ندارد.لطف کنید هرکس ثبت نام کرد خبر بدهد.

پ.ن. لااله الاالله! آخر فرم ثبت نام هم اینقدر جنسیتی می شود؟ اسم پدر را که پر نکردم ولی وقتی می بینی جنسیت زن را زیر مرد نوشته و هرچه مثال زده اسم مرد آورده به این نتیجه نمی رسید که اصولا اینها زن را دارای صلاحیت برای نظر دادن نمی دانند. آخر در مسابقه ای که درباره حجاب است هر چهار مثال را اسم مرد می آورید یعنی چه؟

بیانیه کمیسیون زنان دفتر تحکیم

کمیسیون زنان تحکیم وحدت امروز در مراسم ویژه ۱۶ آذر روز دانشجو با شعارهای خاص خود شرکت کرد.

تمرکز مطالبات روی سهمیه بندی جنسیتی در دانشگاهها، تجاوز به حریم شخصی و روابط فردی دانشجویان دختر و دستگیری دانشجویان دختر بود.

بیانیه کمیسیون زنان دفتر تحکیم  را درسایت کمیسیون بخوانید.

 

 

tehran۴.JPG

 

عفاف تا اعماق قلب!

من که دارم ذوق مرگ میشم از بس همه توجهات و نگاهها به طرف ما ست!

سومین جشنواره فیلم کوثر

نشست‌هايي براي آسيب‌شناسي سينماي زن و حضور زن

ما در حال تعاملاتي با بنياد سينمايي فارابي هستيم تا در صورت امكان بحث زن و نگاه ارزشي به زن در دستورالعمل آن بنياد يا معاونت سينمايي قرار بگيرد.

 

يك كارگردان سينما گفت: نماياندن حجاب در تصوير با ارائه‌ احكام شرعي ميسر است.


هر شخصيت مونث در تصوير پوشش و حجاب مخصوص به خود را مي‌طلبد؛ حجاب زني كه شخصيت مبتذلي در فيلم دارد با حجاب يك زن مقدس كاملاً متفاوت است همين طور حجاب زني كه امور عادي روزانه را در منزل انجام مي‌دهد بايد با حجاب زني كه در اجتماعي ظاهر مي‌شود، متفاوت باشد.

به اين منظور تبليغات بايد به گونه‌اي باشد تا به اعماق قلب افراد نفوذ كند تا همه به شكل منطقي با اين مسئله برخورد كنند و خود را ملزم به رعايت آن بدانند

معضل حجاب در ورزش؛ ماجرایی دیگر

 

رفع دغدغه‌هاي مردم!

 

سردار رادان :
طرح برخورد با بدپوششي از فردا اجرا مي‌شود


فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ (فاتب) گفت : با توجه به‌فرا رسيدن فصل زمستان و بمنظور برخورد با مصاديق پوشش نامناسب در اين فصل اجراي طرح برخورد با بدپوششي از فردا در تهران بزرگ آغاز مي‌شود.

 "احمد رضا رادان "روز شنبه در جمع نيروهاي پليس شركت‌ كننده در اين طرح، افزود: در راستاي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي پليس اقدام به برخورد با همه كساني كه از لباس‌هاي نامناسب تنگ و بدن نما استفاده مي‌كنند، خواهد كرد.

 وي تصريح كرد: دراين طرح نيروهاي زن و مرد پليس با حضور در مناطق مختلف بخصوص پيست‌هاي اسكي با مصاديق بدپوششي برخورد كرده و اجازه ورود آنها را به اين اماكن نمي‌دهد.

 سردار رادان اظهار داشت: همچنين به هيچ عنوان اجازه ورود به تورهاي غير مجاز به محدوده پيست‌هاي اسكي داده نمي‌شود و با كساني كه از خودروهاي غير استاندارد و آلاينده‌هاي صوتي استفاده مي‌كنند نيز برخورد مي‌شود.

 

وي‌تاكيد كرد: ماموران‌انتظامي وظيفه دارند با سرنشينان خودروها كه داراي وضعيت نامناسب پوششي هستند برخورد كرده و علاوه بر اخذ مدارك شناسايي خودروها نسبت به هدايت خودروهايي كه آلودگي صوتي ايجاد مي‌كنندبه پاركينگ اقدام كنند.

 وي يادآور شد: همه مشخصات خودروها و وسايل درون آنها ( از جمله نوشیدنی های گرمازا!!)بايد در شرح حال پرونده ذكر شود تا قاضي در زمان اعمال قانون با در نظر گرفتن شرايط خودرو راي را صادر نمايد.

  رادان خاطرنشان‌كرد: موضوع حمل حيوانات با توجه به‌طرح برخورد پليس بسيار كم شده ولي اجراي اين طرح همچنان دردستور كار پليس قرار دارد.

 وي گفت: در راستاي اجراي طرح بد پوششي با همه كساني كه لباس‌هاي تنگ و چسبان، چكمه‌هاي بلند، روسري و شال و كلاه كه بطور كامل موها را نپوشاند و استفاده از كاپشن و پالتو بدون مانتو از جمله مصاديق بارز بد پوششي در زمستان است و با آنها برخورد مي‌كنيم.

 رادان اظهار داشت: با واحدهاي صنفي كه به اين نوع بد پوشش‌ها سرويس مي دهند نيز از طريق اتحاديه‌هاي مربوطه برخورد خواهد شد.

 وي افزود: در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي با هيچ كس تعارف نداريم و هر جا و هر زمان تا رفع دغدغه‌هاي مردم ( تکبیر!!!!!!!!!!!!)در اين بخش طرح ادامه دارد.

  وي از پرسنل خود خواست، با اراده‌اي محكم، مصمم، نيت خالص( و قلبی امیدوار به رحمت الهی!!!!!!!!!) و با هدف رضايت مندي شهروندان و رعايت موازين اسلامي و رفتاري مودبانه نسبت به اجراي قانون اقدام كنند.

 در راستاي اجراي طرح بد پوششي فصل زمستان ۵۰ دستگاه گشت بنز، ۵۰دستگاه خودروي ارشادي ون پليس فاتب بهمراه حدود ۵۰۰پليس زن و مرد شركت دارند .

 

اگه آدمهای متشخص و دل نازک و حساسی هستید لطفا دیگر این وبلاگ را نخوانید چون می خواهم کمی از حیطه ادب خارج شوم و به ملت شریف و در عین حال سیب زمینی و بی رگ ایران کمی شکوفه نثار کنم.

شمقدری! آخه چرا؟

آقای شمقدری عزیز! آخه ما زنهای غیر ظریف  چه گناهی کردیم که شما نمی خواهید از شخصیت ما آگاهی پیدا کنید؟

من هم! و من!

(ولی خودمونیم، مثل اینکه فقط آقای شمقدری به زنهای ظریف ارادت نداره! همه همین طورند! برای پیدا کردن چند تا عکس از زنهای غیر ظریف نیم ساعت گشتم! همه عکسها فقط از زنهای طریف و لاغر بود

حجابِ مرد غیرت اوست!

بشتابید در نخستین جشنواره بین المللی تولیدات رسانه ای عفاف و حجاب  شرکت کنید.عکس، فیلم، آثار ادبی و پژوهشی...
آخر مسئولان محترم تصمیم گرفتند بعد از طرح به شدت فرهنگی کتک کاری و زخم و زیلی کردن دختران به خاطر شلوار کوتاه و غیره ، این دخترها را پای رسانه ملی میخکوب کنند تا نورافشانی بشوند و به اهمیت کتکهایی که خورده اند و جرواجر شدن مانتوهایشان پی ببرند!
این طرحِ سفیدی که وسط پوستر تبلیغاتی می بینید یک خانم عفاف پیچ شده است!

The First International Of Media Products Of IFAF and HIJAB - NOOR

شمقدری:موضوع حجاب و عفاف نه تنها پدیده متحجرانه در کشورهای اسلامی از جمله ایران نیست بلکه امری پیشرفته در حوزه شناخت انسان به ویژه آگاهی از شخصیت موجودی ظریف به نام زن است
در مورد مرد حجاب بیشتر در حیا و غیرت معنا پیدا می کند
در مورد فیلم های سینمایی سعی می کنیم، برخی رویکردهای مرتبط با این موضوع را تغییر دهیم و به حد مناسب برسانیم( حد مناسب هم که می دونید چیه!)

 

مهری سویزی، مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش : اگر رسانه به دنبال توسعه و گسترش عفاف و حجاب در جامعه است باید در تولید فرآورده های خود از کاربردهای مهندسی فرهنگی استفاده کند
حجاب (  همان حجاب اجباری)برای زنانی که خواهان برقراری تعاملی انسانی با حضور مؤثر و پررنگ در جامعه هستند یک انتخابِ  عقلانی است که در این راستا قرآن با صراحت اعلام می کند، حجاب برای شناخت هرچه بهتر زن در اجتماع است نه برای محصور کردن زن.( قرآن؟؟؟ من که ندیدم والله! اصلا شناخت چی ِ زن؟)

زهره کرمانی، استاد دانشگاه تربیت معلم: اگر مسئولان فرهنگی خواستار اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب به طور یقین در بین مردم هستند نباید تنها به دستورات لفظی و سطحی( مثلا اسید پاشی و ضرب و شتم و خودکشاندن و مشت و لگد و ... که خیلی سطحی است) بسنده کنند که در این صورت اثرات معنوی آن را در جامعه کمتر خواهیم دید.

اصولا می خواهم بدانم "عفاف" چه ربطی به "حجاب" دارد؟ فکر نمی کنید این همان پاشنه آشیل است که جمهوری اسلامی خوب کشفش کرده!!! فَوَیلُ لِلخِنگین!

 

این هم نظرسنجی خود سایت درباره تاثیر برگزاری این جشنواره در تحکیم عفاف و حجاب است که تا الان ۵۴ درصد گفتند تاثیری ندارد، ۲۳ درصد گفتند تا حدودی و کم و ۲۳ درصد هم گفته اند زیاد.البته عقل به خرج داده اند و گزینه خیلی زیاد را اصلا نگذاشته اند!

تا الان هم زيادي درس خواندی!

"از استاد خود دکتر حسابی براي گرفتن بورس كمك خواستم اما وي به دليل اينكه من زن بودم با بورس من موافقت نكرد و به من گفت تا الان هم زيادي درس خواندم"
( مصاحبه با آلينوش طريان نخستين استاد فيزيك زن ايران )

دکتر حسابی کسی بود که عشق مرا به فیزیک بیشتر و تصمیمم را برای تحصیل در این رشته راسخ تر  کرد . آرزویم دیدن او و بودن در کلاس او  بود...
بله او مرد بزرگی در فیزیک بود ولی دلیل نمی شود زن ستیز و مردسالاری بزرگ هم نباشد مثل اکثر دانشمندان و فلاسفه! که از ترس اینکه زنها جایشان را اشغال نکنند تمام امکانات را از آنان دریغ می کنند بعد هم می گویند زنها استعداد ندارند.

همین دکتر حسابی هر وقت از مادر و همسرش که هر دو تحصیلات کمی داشتند صحبت می کرد و قربان صدقه شان می رفت فقط از خدمات خانگی آنها و فراهم کردن اسباب ارامش و راحتی او حرف می زد.

یادی از دانشکده منفور و محبوب من!

من  پنج شش سال از عمرم را که می توانست بهترین  سالهای زندگی ام باشد را در دانشگاه و دانشکده ای گذراندم که تحقیر و توهینهای زیادی دیدم و شنیدم.
بهترین استاد دانشکده فیزیک، دکتر قولتوقچیان، بارها دانشجویان را گوسفند خطاب می کرد و هر سال در اولین جلسات درس رو به دخترها می گفت شما چرا آمدید رشته فیزیک؟ در آمریکا فقط پسرها فیزیک می خوانند. یکی دیگر از استادها در جواب انتقادهای ما درباره وضع علمی دانشکده می گفت ما این رشته را تاسیس کردیم که سالی پنجاه نفر کمتر پشت کنکور بمانند!
با رحیمی تبار که خدای علم دانشکده بود درس فیزیک دو داشتم و تمام ترم سر کلاس و کلاس حل تمرین رفتم ولی اخر ترم حذف کردم.ترم بعد دوباره با خودش برداشتم و چون ترم قبل تمام کلاسها را حاضر بودم سر کلاس نرفتم و او هم خیلی روی این موضوع حساس بود و به غرور علمی اش برمی خورد اگر سر کلاسش غیبت داشتی ولی فکر کردم انقدر آی کیو دارد که من را یادش باشد.خلاصه اخر ترم با اینکه امتحان را خوب داده بودم پاسم نکرد وقتی به اصرار بچه ها رفتم پیشش که توضیح بدهم حرفهای خیلی زشتی زد که هیچ وقت فراموش نمی کنم. آن روز فهمیدم که یک مشت حیوان عقده ای در این دانشکده دارند روح همه را پوسیده و منجمد می کنند .
بارها تصمیم گرفتم انصراف بدهم ولی به اصرار خانواده ادامه دادم.فقط سر کلاس می رفتم و برمی گشتم(آن هم تازه اگر ...) نه هیچ ارتباط صمیمی با استادها نه بین دانشجوها. در خوابگاه دانشجوهای فیزیک معروف بودند که تمام ترم مثل خر درس می خواندند و هیچ گردش و تفریحی نداشتند و آخر سر هم می افتادند و مشروط می شدند! معدل دانشکده زیر ۱۲ بود!
در جریان  اتفاقات بزرگ و مهم کشور، در این دانشکده سرد و مرده آب از آب تکان نمی خورد . در جریان ۱۸ تیر وقتی همه دانشکده ها امتحانات را لغو کردند بسیاری از امتحانات دانشکده فیزیک برگزار شد. در سال ۷۶ و بازی ایران -استرالیا که همه کلاسها تعطیل شده بود فقط کلاسهای دانشکده ما برپا بود.
استادها ذره ای از اوضاع سیاسی و اجتماعی کشور خبر نداشتند و دچار این توهم بودند که دارند ترویج علم می کنند.دریغ از ذره ای علم که در این دانشکده تولید شده باشد! بارها خواستم نامه بنویسم و به استادهای تهی مغز و مسئولان دانشکده بگویم در سر دانشجوها چیزهایی غیر از این فرمولهایی که شما می گویید می گذرد و هزار مساله وجود دارد که قدرت تمرکز بر الکترومغناطیس و کوانتوم و ریاضی فیزیک را از ما می گیرد ولی می دانستم گوش شنوا نیست و کسی هم حمایت نمی کند.
بگذریم. گویا ورودی های ۸۵ وبلاگی راه انداخته اند تا لااقل در فضای مجازی عقده های خود رال خالی کنند. فکر بدی نیست . حداقل یک گام رو به جلو است.
وقتی کامنتها را می خواندم برایم جالب بود که من که ورودی ۷۵ یعنی ده سال پیش از این بچه ها بودم همین مشکلات و نظراتی را داشتم که اینها دارند! واقعا مایه شرم است! وقتی من وارد دانشگاه شدم ملاباشی رئیس دانشگاه بود.خاتمی که رئیس جمهور شد این آدم طماع و فاسد عوض شد ولی بعد از احمدی نژاد ملاباشی معاون دانشجويي وزارت علوم شد ! ( ببینید برای اعطای بورس دکترا در خارج از کشور چه معیاری تعیین کرده:خلاصه اي از سوابق علمي وتحقيقاتي و نيز سوابق اجتماعي سياسي !! )

 خیلی از کامنتها درد دل من هست یا بهتر بگویم بود چون سعی می کنم دیگر به آن دوره قرون وسطایی ، به قول یکی از کامنت گذاران، فکر نکنم.

اینها چند نمونه جالب از کامتنهاست:

نصرو من الله و فتح قریب
مرگ بر این مدیریت پر فریب
اینجا دانشکده نیست، کشتارگاه وجدان بیدار، ذهن روشن و هدف متعالی است. اینجا علم در دوران قرون وسطییش منجمد شده. اینجا صد بار بدتر از دوران حکومت کلیسای کاتولیک است

تبريک ميگم به بچه های ورودی ۸۵ که اينقدر متحد و شجاعانه اعتراض کردند و نتيجه خييييييييييييييلی خوبی هم گرفتند.متاسفانه ورودی های قبل اينقدر توسري خور و منفعت طلب بودن که حاضر نبودن به خاطر اينکه يکی از اساتيد اعتراض اونها رو بفهمند حتی حقشون رو طلب کنند.رفتارهاشون از بچه های دبستانی هم کودکانه تر بود.
يادم مياد يکبار برای عوض کردن يک استاد امضا جمع می کرديم که يکی از اين پاجه خوارها گفت من امضا نمی کنم چون لج می کنه و نمره مون رو کم ميده...
متاسفم که همچين افکاری پراست تو علم و صنعت.پس انتظار پيشرفت با همچين ادمهايی رو نبايد داشت.

ميدونی چرا منفوره؟
چون بيسواده.بد اخلاقه. بی تربيت و بد جنسه.عقده ایه. و از همه مهمتر فوق ليسانسه.
صادقانه میگم: باور کن هيچ کسی رو نديدم ( هم از دخترا هم از پسرا)که ازش خوشش بياد يا مسخرش نکنه يا ازش بد نگه.

من تو مدتی که فوق می خوندم فقط ۲چيز رو از اساتيد ياد گرفتم:
۱-توهين به ديگران
۲-شارلاتان يازی
البته همه اين آموخته ها يک عمر برام تو اين مملکت حياتی اند.
استاد های اين دانشکده به ما درس زندگی دادند....................
زندگی تو اين مملکت کثيييييييييييييييييييييييف.....................

حیف که اساتید ما ابتدایی ترین اصل ادب یعنی جواب سلام به دانشجو را هم بلد نیستند.
آقای افشین
چطور ممکن است شما ندانی بیشتر اساتید (نه همه) بدلیلی که من نمی دانم رفتارهای بد و بی ادبانه ی با دانشجویان دارند. نگو که نمی دانی چون مطمعنم که میدانی.

بچه ها با اطلاع رسانی در مورد دانشکده میشه لااقل باعث شد که دانشجویان دیگر به اینجا نیان و به سرنوشت شوم ما گرفتار نشن

آقای میرزاخانی زندان فقط این نیست که در یک فضای بسته قرار گیرید و شکنجه جسمی بشین،
شکنجه روحی و فشارهای عصبی و بی انگیزه کردن افراد نسبت به علایقشان و ایجاد یک فضای خشک و افسرده چه بسا تاریکتر و وحشتناکتر از زندان به معنای یک اتاق تاریک و بسته است.
چند درصد از بچه های این دانشکده سرخورده شده اندو بی انگیزه نسبت به این رشته؟
اصلا در فضای مرده و بی تحرک اینجا هیچ نشانی از شادابی جماعت جوان می بینید، اینها همه بر اثر چیست؟؟؟؟

من قبول دارم که دانشکده ما خيلی مزخرفه و واقعا در حدی نيست که بتواند فارغ التحصيل دکتری يا فوق ليسانس تربيت کنه. قبول دارم که جزايری خيلی موذی و دو روه اما به نظر من متهم کردن يه نفر کار درستی نيست آدم بيسواد تر از جزایری تو اين دانشکده زياده با اخراج جزايری هم کار درست نميشه. تقریبا همه باید اخراج شن. جو دانشکده کاملا مرده و به دور از هرگونه فعالیت علمی و حتی غیر علمیه. اين دانشکده بايد يه خونه تکونيه اساسی بشه بايد يه فکر اساسی به حالش کرد. دلم برای خودمون ميسوزه....

حرف دلمون بود.سيستم مافيائی دانشکده جو علم ودانش رو بر همدردهای عزيز بسيار سنگين کرده.ولی يادتون نره که از همه استادا موذی تر ملا باشيه

اين آقايون هر چی عقده ( دکتری نگرفتن و .... ) دارند رو دانشجوهای بيچاره خالی ميکنند.

 

شیره!!!!!!

این اصفهانی ها هم خیلی باحالند! چند وقت پیش هم نرم افزار حجاب درست کرده بودند واسه ترویج حجاب برتر:چادر!!!

بي حجابي يك مساله امنيتي است

چند لینک مرتبط با حجاب اجباری و مجازات جنسی(توضیح: ایران جزو تنها معدود کشورها(۵ کشور )یی است که برای روابط جنسی مجازات تعیین کرده است.بعدا در این مورد بیشتر توضیح می دهم و ارتباطش با بحث حجاب اجباری):

امام جمعه مشهد: بي حجابي يك مساله امنيتي است

 تأکيد آيت الله مکارم شيرازي بر مراجعه بيماران به پزشکان هم جنس

 

توبیخ کتبی ۳ دانشجوی دانشگاه بوعلی همدان بدلیل اعتراض به مرگ مشکوک دکتر زهرا بنی یعقوب


 

حجاب در ترکیه

در مدتی که بحث حجاب را در وبلاگم مطرح کردم با افراد زیادی صحبت کردم. افرادی که لزوما با سابقه بحث حجاب و وضعیت آن در کشورهای دیگر آشنایی نداشتند و فقط از بگیر و ببندهای ایران اطلاع داشتند.
چیزی که برایم جالب بود این بود که عده ای اهمیت این مساله را ناچیز و موارد دیگر نقض حقوق زنان را مهمتر می دانستند و گروه دیگر چنان مساله را بزرگ و پیچیده می دانستند که حاضر نبودند به آن نزدیک شوند.
برای اگاهی از ماهیت بحث حجاب اطلاعات و اخبار سطحی و نقل قولها کفایت نمی کند و  اگر به قدر کافی از اتفاقاتی که در دیگر کشورها افتاده یا دارد می افتد اطلاع نداریم نباید به خود اجازه نقد کسانی که وارد این حوزه شده اند را بدهیم.مطلب در این حوزه زیاد است. سعی می کنم تمام لینکها، خبرها و گزارشهای مربوط( چه با آن موافق باشم چه نباشم) را در اینجا ( و به زودی در سایت میدان) بیاورم.

یکی از کشورهایی که بحث حجاب در آن مدتهاست که داغ است ترکیه است. بحثی که شکوه میرزادگی کرده تا حد زیادی درست است . شاید چند پاراگراف زیر شما را تشویق کند کل مطلب را بخوانید:

نمايش مذهبی بودن هم از سه چهار سال قبل از انقلاب در جامعه رايج شده بود و تا روزهای انقلاب با سرعت گسترش پيدا کرد. مد مذهبی از برخی از گروه های سياسی که راه امام حسين و شهادتش را تبليغ می کردند شروع می شد و تا به ضد غربی بودنی روشنفکرانه و طرفدار شرقی بودنی عارفانه می رسيد. اما شديدترين و گسترده ترين و مسری ترين اين مدها حجاب زنان بود.

هيچ برنامه ای جز مقداری شعارهای بی پايه ی عامه پسند (مثل تقسيم پول نفت، مثل عدالت اسلامی، مثل حکومت علی، مثل طرفداری از حق و انصاف) در بساط انقلابيون اسلامی، که بعدها حکومت اسلامی را تشکيل دادند، يافت نمی شد. اما آنها يک پرچم بزرگ داشتند که در شناخت هويتشان جای ترديد باقی نمی گذاشت: «حجاب اسلامی»؛ پرچمی که بيش از زنان مذهبی خود انقلابيون مذهبی از همان ابتدا سفت و سخت به آن چسبيدند

اين پرچم شاخته شده از «حجاب اسلامی»، اکنون در سراسر جهان در حال توزيع و پخش است، و در همه جا نيز بيشتر کارکردی سياسی دارد تا مذهبی و وسيله ای شده است برای به قدرت رسيدن اسلاميست های جوامع مختلف. و من و شما تازه داريم متوجه می شويم که چرا جمهوری اسلامی، که از سر حرمت همه ی «ضروريات اسلامی» (مثل نزول بانکی) به راحتی می گذرد، از حجاب نمی گذرد

حجاب اکنون مثل همان پوسترهای تبليغی است که بر روی اتوبوس ها که به همه جا می روند نصب می کنند. چگونه می توان نشانه های حضور اسلام سياسی را بهتر از اين در جهان پراکنده کرد؟ کدام نشانه ای چشمگير تر از حجاب زنان است؟ نشانه ای که نيمی از عقب مانده ترين بخش های جمعيت های مسلمان جهان آن را به همه جا می برند؛ لشکری کم سوادتر و محروم تر و در بند تر از زنان کشورهای مسلمان در کجا يافت می شود؟
اسلاميست ها، در عين حال، از عقب مانده ترين احساسات مردان اين جوامع استفاده می کنند؛ از پدران و برادران غيوری که دوست ندارند موي همسر و دختران شان را کسی ببيند؛ همان مردانی که اکنون در امواج بزرگ مهاجرت خانواده خويش را به سراسر جهان می برند. سرمايه داری کشورهای مسلمان نشين هم که همه در دست مردان مذهبی است.

محال بود آيت الله خمينی به پيروزی برسد اگر که مرکز ثقل حرکت ها را بر شانه های زنان ايران نمی گذاشت و از گيسوان آن ها پرچمی برای اسلام سياسی خود نمی ساخت؛ و نيز باور دارم که آقای طیب اردوغان هم به اين پيروزی اخير انتخاباتی نمی رسيد اگر که بهانه ای به نام حجاب اسلامی نداشت

روسری سکولاریسم و تبعیض جنسیتی

عريانی و بی چادری جمهوری اسلامی، ملاحظاتی پيرامون سرکوب زنان، اکبر گنجی