بیانیه گروه های جنبش زنان در ایران در حمایت از زنان افغانستان در برابر قانون جدید خانواده

"در این قانون، زنان و به ویژه زنان شیعه افغانستان به شدت محدود می شوند. این قانون نزدیک به ۲۰ درصد شهروندان افغانستان را شامل می شود و اختیارات مرد را در خانواده افزایش و حقوق انسانی زنان را به شدت کاهش دهد. ماده ۱۳۳ این قانون به مرد این حق را می‌دهد که از اشتغال همسرش جلوگیری کند و در ماده دیگر، زن مجاز نیست بدون اجازه‌ی همسرش خانه را ترک کند مگر اینکه نیاز مبرم به درمان داشته باشد. سن ازدواج نیز برای دختران شیعه مذهب از ۱۸ سال به ۱۶ سال کاهش یافته است. در این قانون "تجاوز زناشویی" که با حقوق بشر و نیز کنوانسیون رفع تبعیض از زنان در تضاد آشکار است قانونی اعلام شده و راهی برای سرکوب هرچه بیشتر زنان افغان باز کرده است. رئیس جمهور افغانستان ، جامد کرزای، می گوید "از این ماده برداشت نادرست صورت گرفته است"، سوال ما این است که چه برداشت دیگری جز بردگی جنسی از این قانون می توان داشت؟ آیا جز این است که انسانیت و کرامت زنان فراموش شده و کارکرد جنسی و خدمت رسانی به مرد چایگزین آن شده است؟"

متن کامل بیانیه

* ما در حالی این بیانیه را در اعتراض به قانون جدید افغانستان می نویسیم که برخی از قوانین آن عینن مانند ایران است یا در برخی مواردُ قوانین ایران از آنها هم بدتر است، سن قانونی ازدواج دختران در ایران کمتر است(فکر کنم ۱۵ یا ۱۳ سال)، تمکین جنسی جزو قانون خانواده است، اجازه تحصیل و خروج از منزل هم در دست شوهر است. ولی آنها این شانس را دارند که پول نفت ندارند و سرنوشتشان فقط در دست مردسالاران طالبان صفت نیست و مسئولانشان در قبال قوای نظامی و کمکهای بین المللی باید به حداقلی از حقوق بشر تن بدهند.

مهربون احمق

وقتی فکر می کنم می بینم واقعن یک مهربون احمق هستم! در حالیکه بابام روزی چند تا قرص مسکن برای کمردرد و پادردش می خورد، من برایش افترشیو نیوآ می خرم و طرز استفاده آن را برایش توضیح می دهم: "این صورتت را ضدعفونی و نرم و خوشبو می کند"!

در حالیکه مادرم نگران آن است که با از کار افتادگی پدرم چه فکری برای داشتن یک منبع درامد کند، به او چت کردن یاد می دهم و برایش کتاب رمان می خرم!

عوامل مؤثر در رعايت يا عدم رعايت حجاب اسلامي در بين زنان خانه‌دار

نتایج جالب یک طرح پژوهشی:

بررسي علل و عوامل مؤثر در رعايت يا عدم رعايت حجاب اسلامي در بين زنان خانه‌دار

 مجري :دانشگاه علامه طباطبايي

چكيده : هدف پژوهش ، بررسي ميزان رعايت حجاب در بين زنان خانه‌دار شهر تهران، در سال 1368 است . جامعه آماري شامل زنان خانه‌دار شهر تهران با نمونه آماري 20 نفر است . روش پژوهش پيمايشي با استفاده از پرسشنامه است . يافته‌ها نشان مي‌دهد كه رعايت حجاب اسلامي در اين افراد با سن، آگاهي، تحصيلات ، درآمد همسر، محل تولد، اصرار همسر و پدر، اعتقادات مذهبي والدين و اعتقادشان نسبت به رژيم جمهوري اسلامي مرتبط است . ميزان تحصيلات بيش از اعتقادات مذهبي پدر در رعايت حجاب نقش دارد. استنباط فرد از حجاب ، مخالفت يا موافقت با نظام جمهوري اسلامي از عوامل دخيل به شمار مي‌رود. ميزان اصرار همسر بيش از اعتقادات مذهبي فرد و اعتقادات مذهبي بانوان بيش از اعتقادات مذهبي همسر در رعايت حجاب مؤثر است . همچنين ميزان درآمد بيش از محل سكونت در رعايت يا عدم رعايت حجاب از سوي زنان خانه‌دار مؤثر است .

 

نقش پراهميت زن در هستي!

دارم درباره "نقش زنان پس از انقلاب اسلامی" ( در چه چیزی؟ در هر چیزی که زنان نقش مثبتی در آن داشته اند) سرچ می کنم. هم حرص می خورم هم تعجب می کنم، گاهی هم از خنده غش می کنم:

هنر، ادبيات و زن:  نقش پراهميت زن در هستي / اسدالله بادامچيان

رنده برقي براي زنان شاغل

 

پایان نامه کارشناسی:

"طراحی رنده برقی برای زنان شاغل "

بیدخوری، معصومه

دانشگاه تهران، طراحی صنعتی،۱۳۸۱

 

 

امیدوارم به زودی "رنده برقی برای مردان شاغل" هم طراحی شود! طفلی ها چه گناهی کرده اند که باید همچنان با دست رنده کنند!؟
 
پ.ن. یکی از دوستان گفته اند شاید این رنده برقی برای رنده کردن زنان شاغل طراحی شده است، به سبک طالبان!